Urząd Miasta Dęblin zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej http://deblin.pl.
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Marek Basaj - Koordynator ds. Dostępności - mejlowo sekretarz@um.deblin.pl lub telefonicznie 81 883-00-01.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskichi poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Budynek Urzędu Miasta w Dęblinie zlokalizowany jest przy ulicy Rynek 12. Do budynku prowadzą 2 wejścia, główne: od strony ulicy Rynek i drugie: z tyłu budynku od strony ulicy Wąskiej. Na parkingu przy ulicy Prostej obok budynku Urzędu wyznaczono dwa miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych oraz jedno na parkingu wewnętrznym za budynkiem Urzędu (wjazd od ul. Wąskiej). Korzystający z wejścia głównego Urzędu mają zapewniony podjazd dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Wejście z tyłu budynku nie posiada udogodnień architektonicznych. W budynku nie ma windy. Do budynku można wejść z psem asystującym lub psem przewodnikiem. Toaleta dla osób niepełnosprawnych znajduje się na parterze. Petenci niepełnosprawni obsługiwani są wyłącznie na parterze przez dyżurującego pracownika. .
W trzech pomieszczeniach budynku Urzędu Miasta Dęblin, takich jak portiernia, kasa, sekretariat oraz jedno pomieszczenie Ośrodka Pomocy Społecznej, znajdują się przenośne pętle indukcyjne, które pomagają porozumieć się z interesantami posiadającymi problemy ze słuchem. Poruszanie się po budynku Urzędu ułatwiają tablice tyflograficzne (plan budynku) z elementami 3D oraz alfabetem Braille’a., które zamontowane są na parterze budynku przy głównym wejściu po prawej stronie oraz na piętrze przy wejściu na schody (strona prawa). Tablice są odwzorowaniem układu pomieszczeń budynku, dostępne dla interesantów za pomocą zmysłu dotyku. Na poręczach znajdujących się przy schodach zamontowane są nakładki w postaci wąskich pasków / tabliczek dopasowanych do średnicy poręczy, a przy drzwiach wejściowych do pomieszczeń urzędu tabliczki z numeracją drzwi wykonane w technologii wypukłej z oznaczeniami w systemie Braille’a. W sekretariacie Urzędu znajduje się 12 calowa lupa powiększająca ułatwiająca osobom słabowidzącym odczytywanie tekstu.