r. Imieniny:
logo
LOTNICZA AKADEMIA WOJSKOWA 4 SKRZYDŁO LOTNICTWA SZKOLNEGO CENTRUM SZKOLENIA INŻYNIERYJNO - LOTNICZEGO SZKOŁA PODOFICERSKA SIŁ POWIETRZNYCH 41. BAZA LOTNICTWA SZKOLNEGO W DĘBLINIE AEROKLUB ORLĄT MUZEUM SIŁ POWIETRZNYCH W DĘBLINIE 1 DĘBLIŃSKI BATALION DROGOWO MOSTOWY 22. BATALION LEKKIEJ PIECHOTY WOJSKOWE ZAKŁADY INŻYNIERYJNE S.A. WOJSKOWE ZAKŁADY LOTNICZE NR.1 S.A.

KOMPETENCJE WYDZIAŁU FINANSOWEGO

Kompetencje Wydziału Finansowego

Do zadań Wydziału Finansowego, którego działalnością kieruje Skarbnik Miasta, należy w szczególności:
 
1) Opracowanie projektu budżetu miasta oraz sporządzanie zmian w uchwale budżetowej miasta.
2) Opracowanie projektu uchwały w sprawie wieloletniej prognozy finansowej miasta oraz sporządzanie jej zmian (prognoza kwoty długu i wykaz przedsięwzięć).
3) Sporządzanie planów finansowych budżetu miasta oraz ich zmian.
4) Analiza planów finansowych wszystkich dysponentów budżetu oraz jednostek organizacyjnych.
5) Informowanie dysponentów budżetu o wielkościach przyznanych środków.
6) Wykonywanie budżetu, prowadzenie analiz dochodów i wydatków miasta oraz przedkładanie Burmistrzowi wniosków w przedmiocie gospodarki finansowej.
7) Przygotowywanie rocznych sprawozdań opisowych z wykonania budżetu oraz wieloletniej prognozy finansowej.
8) Sporządzanie informacji o przebiegu wykonania budżetu, kształtowania się wieloletniej prognozy finansowej oraz przebiegu wykonania planu finansowego instytucji kultury za I półrocze.
9) Sporządzanie jednostkowych sprawozdań budżetowych i finansowych urzędu miasta, w tym z realizacji zadań zleconych z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych j.s.t.
10) Sporządzanie zbiorczych sprawozdań budżetowych i finansowych budżetu miasta, w tym z realizacji zadań zleconych z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych j.s.t.
11) Ewidencja syntetyczna i analityczna budżetu miasta.
12) Ewidencja syntetyczna i analityczna urzędu miasta jako jednostki.
13) Prowadzenie spraw z zakresu księgowości budżetowej zgodnie z zasadami rachunkowości, a w szczególności:
- sprawdzanie faktur i innych dowodów księgowych pod względem rachunkowym,
- dokonywanie płatności za zakup towarów i usług,
- wystawianie faktur VAT i ich rozliczanie oraz prowadzenie rejestru zakupu i sprzedaży VAT i rozliczanie należnego podatku od towarów i usług,
- ewidencja syntetyczna i analityczna wszystkich zdarzeń gospodarczych i operacji finansowych miasta, wg zakładowego planu kont,
- ewidencja nakładów i zakupów inwestycyjnych oraz rozliczanie inwestycji zakończonych,
- przekazywanie i rozliczanie dotacji budżetowych oraz subwencji,
- rozliczanie delegacji służbowych i pobranych zaliczek,
- ewidencja analityczna w zakresie rozrachunków, w tym ewidencja należności i zobowiązań oraz uzyskiwanie potwierdzeń sald od kontrahentów,
- ewidencja wydatków strukturalnych i sporządzanie sprawozdawczości w tym zakresie,
- ewidencja prawnego zaangażowania wydatków bieżących oraz lat przyszłych,
- prowadzenie wyodrębnionej ewidencji projektów finansowanych ze środków bezzwrotnych, w tym z funduszy pomocowych i strukturalnych,
- ewidencja księgowa Funduszu Świadczeń Socjalnych,
- ewidencja księgowa Kasy Zapomogowo-Pożyczkowej,
- ewidencja druków ścisłego zarachowania.
14) Terminowe regulowanie zobowiązań miasta.
15) Prowadzenie ewidencji analitycznej środków trwałych, wyposażenia oraz wartości niematerialnych i prawnych.
16) Rozliczanie inwentaryzacji.
17) Prowadzenie spraw z zakresu pożyczek, kredytów i obligacji, nadzór nad realizacją umów kredytowych i pożyczkowych oraz ich rozliczanie.
18) Prowadzenie spraw związanych z obsługą bankową miasta.
19) Prowadzenie spraw płacowych pracowników urzędu zgodnie z obowiązującymi przepisami, a w szczególności:
- sporządzanie list płac, prowadzenie kart wynagrodzeń i kart zasiłkowych,
- rozliczanie zawartych umów,
- wystawianie zaświadczeń o zarobkach pracowników,
- prowadzenie rozliczeń z tytułu ZUS oraz podatku dochodowego od osób fizycznych,
- sporządzanie wszelkiej sprawozdawczości w tym zakresie,
20) Naliczanie, ewidencja i księgowość podatków i opłat lokalnych.
21) Pobór, windykacja oraz egzekucja administracyjna podatków i opłat lokalnych oraz prowadzenie kontroli w tym zakresie.
22) Prowadzenie korespondencji w zakresie prowadzonych postępowań podatkowych.
23) Wystawianie upomnień i tytułów wykonawczych oraz ich ewidencja, celem ściągania zaległości w zakresie podatków i opłat lokalnych.
24) Sporządzanie sprawozdawczości związanej z podatkami, opłatami lokalnymi i udzielaniem pomocy publicznej oraz pomocy de minimis.
25) Ewidencja księgowa, pobór oraz egzekucja innych należności miasta.
26) Prowadzenie spraw związanych z umarzaniem, odraczaniem płatności, rozkładaniem na raty należności podatkowych na rzecz miasta, lub zastosowaniem innych ulg w tym zakresie.
27) Wydawanie zaświadczeń o stanie majątkowym i o nie zaleganiu w podatkach i opłatach lokalnych oraz o pomocy de minimis.
28) Kontrola gospodarki finansowej jednostek budżetowych, osiedli
oraz podmiotów gospodarczych i innych jednostek organizacyjnych podlegających Radzie Miasta; kontrola wykorzystania dotacji celowych udzielonych innym podmiotom.
29) Prowadzenie obsługi kasowej urzędu.
30) Prowadzenie ewidencji składników mienia miasta i udziałów oraz zmian w tym zakresie, dokonywanie okresowych inwentaryzacji mienia.
31) Współpraca z Regionalną Izbą Obrachunkową, Urzędami Skarbowymi, ZUS i bankami, wykonującymi obsługę w zakresie finansów miasta oraz innymi instytucjami w zakresie budżetu i sprawozdawczości.
32) Sporządzanie wymaganej sprawozdawczości statystycznej w zakresie prowadzonych spraw.
33) Ocena sytemu gromadzenia środków publicznych i dysponowania nimi, efektywności i gospodarności zarządzania finansowego, gospodarowania mieniem, a w szczególności przestrzegania dyscypliny finansów publicznych, w tym jednostek organizacyjnych miasta.
34) Przedstawianie sprawozdań i wniosków z przeprowadzonych kontroli finansowych i podatkowych, niezwłoczne informowanie Burmistrza o stwierdzonych nieprawidłowościach.
35) Opracowywanie i wykonywanie innych zadań wynikających z przepisów szczególnych.
36) Przygotowywanie projektów uchwał Rady Miasta w sprawach objętych zakresem działania wydziału.
37) Współpraca w przygotowywaniu i przeprowadzaniu przetargów na wykonanie zadań realizowanych przez wydział, zgodnie z ustawą – Prawo zamówień publicznych.
38) Przygotowywanie i opracowanie dokumentacji wydziału do zasobów archiwalnych.
39) Wykonywanie innych zadań zleconych przez Burmistrza.
Powrót