r. Imieniny:
logo
LOTNICZA AKADEMIA WOJSKOWA 4 SKRZYDŁO LOTNICTWA SZKOLNEGO CENTRUM SZKOLENIA INŻYNIERYJNO - LOTNICZEGO SZKOŁA PODOFICERSKA SIŁ POWIETRZNYCH 41. BAZA LOTNICTWA SZKOLNEGO W DĘBLINIE AEROKLUB ORLĄT MUZEUM SIŁ POWIETRZNYCH W DĘBLINIE 1 DĘBLIŃSKI BATALION DROGOWO MOSTOWY 22. BATALION LEKKIEJ PIECHOTY WOJSKOWE ZAKŁADY INŻYNIERYJNE S.A. WOJSKOWE ZAKŁADY LOTNICZE NR.1 S.A.

PROGRAMOWANIE NA LEKCJACH MATEMATYKI.

10.10.2019
Programowanie na lekcjach matematyki. W dniach 07 – 09 października 2019 roku na lekcjach matematyki zostały wykorzystane gry i zabawy matematyczne z elementami programowania, których celem było rozwijanie umiejętności ułatwiających naukę programowania.

Uczniowie klasy 6 doskonalili umiejętności wykonywania obliczeń wielodziałaniowych. Poznali gry w których mogli porozumiewać się ze sobą za pomocą kodów i znaków. Ćwiczenia rozwijały u dzieci myślenie logiczne, kreatywność, współpracę i skuteczne komunikowanie się. Nowatorstwo zajęć polegało na połączeniu treści matematycznych -kolejność wykonywania działań z grą zawierającą elementy programowania. Uczniowie klasy 8  poznali znaczenie słowa algorytm, czyli uporządkowany sposób postępowania przy rozwiązywaniu problemów z uwzględnieniem opisu czynności prowadzących do jego rozwiązania oraz sposoby zapisywania algorytmów. Uczyli się tego wspólnie tworząc algorytm określenia nazwy rodzaju trójkąta, współpracy i odpowiedzialności za swoją część problemu. Lekcje z elementami programowania były bardzo ciekawe, rozbudzały ciekawość uczniów, a świadomość tego, że można więcej, pozytywnie zmotywowała ich do dalszej pracy.
 
Małgorzata Wojdat
 Programowanie na lekcjach matematyki.  Programowanie na lekcjach matematyki.  Programowanie na lekcjach matematyki.  Programowanie na lekcjach matematyki.  Programowanie na lekcjach matematyki.  Programowanie na lekcjach matematyki.  Programowanie na lekcjach matematyki.
Powrót