ZGŁOSZENIA LOKALIZACJI OBIEKTU PEŁNIĄCEGO FUNKCJĘ BUDOWLI OCHRONNEJ
26.03.2025
Rząd RP wprowadził nowe przepisy, które dotyczą wszystkich właścicieli oraz zarządców budynków. Zgodnie z art. 207 ust. 3 ustawy z 5 grudnia 2024 r. o ochronie ludności i obronie cywilnej (Dz. U. 2024, poz. 1907) właściciel, użytkownik wieczysty oraz zarządca obiektów budowlanych ma obowiązek zgłoszenia lokalizacji obiektu pełniącego funkcję budowli ochronnej właściwemu wójtowi (burmistrzowi, prezydentowi miasta) w terminie do 31 marca 2025 roku, czyli w ciągu 90 dni od wejścia w życie ustawy. Zgłoszenie dotyczy obiektów, które przed dniem wejścia w życie ustawy pełniły funkcje budowli ochronnych, w tym schronów lub miejsc ukrycia, a które nie zostały wcześniej zgłoszone.
Zgłoszenie można złożyć w Urzędzie Miasta Dęblin ul. Rynek 12 osobiście, tradycyjną pocztą lub elektronicznie na adres e-mail: oa@um.deblin.pl.
W zgłoszeniu należy podać: adres nieruchomości lub numer działki, tytuł prawny lub informację o sprawowaniu zarządu nad obiektem, dane kontaktowe.