NASZA GRUPA ZREALIZOWAŁA 5 MODUŁYÓW WCHODZĄCYCH W SKŁAD PROJEKTU:
1. „Książki dzieciństwa – misiowy ranking książkowych hitów dzieci i rodziców.”
Cele modułu:
· rozwijanie czytelnictwa,
· budzenie zainteresowania książkami i publikacjami dla dzieci,
· zapoznanie z literaturą dziecięcą,
· rozwijanie zainteresowań dzieci literaturą związaną z postacią Misia,
· wychowanie do wartości, kształtowanie postaw i respektowanie norm
społecznych – kształtowanie nawyków czytelniczych,
· zaangażowanie rodziców w realizację modułu.
2. „Mały Miś w świecie emocji”. Rozwijanie inteligencji emocjonalnej dzieci.
Cele modułu:
· kształtowanie u dzieci umiejętności rozpoznawania, nazywania i rozróżniania emocji,
· rozwijanie zdolności radzenia sobie z emocjami,
· wychowanie do wartości, kształtowanie postaw i respektowanie norm społecznych – postawy prospołeczne, dobro, empatia,
· rozwijanie czytelnictwa: poprzez prezentację opowiadań na temat emocji.
3.”Dbamy o zdrowie z Małym Misiem”
Cele modułu:
· Kształtowanie czynnych postaw wobec zdrowia i bezpieczeństwa poprzez propagowanie zdrowego stylu życia i tworzenie warunków do dokonywania wyborów sprzyjających zdrowiu
· Wychowanie do wartości, kształtowanie postaw i respektowanie norm społecznych – postawy prozdrowotne / wartość zdrowia
4.” Zmisiowany eko-kalendarz.” Rozwijanie zainteresowań przyrodniczo-technicznych, wyobraźni twórczej oraz kreatywności i aktywności poznawczej dzieci.
Cele modułu:
· rozwijanie wyobraźni twórczej oraz kreatywności i aktywności poznawczej dzieci,
· wychowanie do wartości, kształtowanie postaw i respektowanie norm społecznych – postawy proekologiczne,
· rozwijanie czytelnictwa: zapoznanie z bajkami i wierszykami traktującymi o wartości przyrody w życiu człowieka.
W ramach tego modułu obchodziliśmy wybrane ,,święta ekologiczne”, m.in.: Światowy Dzień Wody, Dzień Ziemi z Małym Misiem, Światowy Dzień Praw Zwierząt, Dzień Ochrony Środowiska Naturalnego
5. „Mały Miś i supertajny projekt”
Cele modułu:
· wychowanie do wartości, kształtowanie postaw i respektowanie norm społecznych ,
· kształtowanie postawy bezinteresownej pomocy, troski o najbliższych, wzmacnianie roli autorytetu w życiu dzieci,
· umiejętność formułowania wypowiedzi na własny temat,
· umiejętność formułowania życzeń.
Dziękujemy wszystkim dzieciom z grupy Zuchy Marynarze oraz ich rodzicom za zaangażowanie w realizacje projektu.
Koordynator projektu
Weronika Jurkiewicz